2015. február 26., csütörtök

A Yahoo! interjúja Dakota Johnsonnal

K: Dakota, hatalmas várakozás övezte ezt a filmet. Milyen érzés, hogy az egész világon végre bemutatásra került a mozikban?
JOHNSON: Nagyon izgalmas, és megkönnyebbülve érzem magam, hogy végre láthatják az emberek. Büszke vagyok arra a munkára, amit elvégeztem ebben a filmben és mindazokra is, akik ennek a megalkotásában részt vettek. Egy olyan filmet próbáltunk létrehozni, amelynek megvan a maga művészi integritása ugyanakkor elnyeri a tetszését a könyv rajongóinak, akik annyi energiát fektettek ebbe és most végre láthatják, hogy vajon teljesítettük-e az ehhez fűzött reményeiket. Öröm látni, hogy az emberek mennyire felspanoltak és izgatottak emiatt.
K: Úgy tekintesz a Fifty Shadesre mint csak egy merész szexuális kapcsolatról szóló történetre vagy annak középpontjában alapjában véve a valódi romantika áll?
JOHNSON: Ez egy hihetetlen szerelmi történet egy erőteljes férfiról és nőről, aki keresztülesik ezen az átváltozáson és sokkal inkább öntudatára ébred, ahogy a sztori kibontakozik. Nagyon büszke vagyok Anára. Egy erős nőnek látom, aki maga hozza meg a döntéseit és nem fél arra az útra lépni, amit Grey kínál számára. Intelligens és kíváncsi, hogy felfedezze ezt (a BDSM) világát, amiről azelőtt semmit sem tudott.
K: Milyen élmény volt együtt dolgozni Jamie Dornannal?
JOHNSON: Jamie fantasztikus volt! Mindig nagyon támogató és védelmező volt irányomba. Míg a forgatáson voltunk nagyon sokat nevettük együtt, ami mindent sokkal könnyebbé és egyszerűbbé tett. Nagyon kedves és udvarias volt, nem is kívánhattam volna jobb személyt a közös munkához, főleg az intim jelenetek felvételéhez.
K: Mi jelentett nagyobb kihívást a film szempontjából: alapjában véve elmesélni ezt a fajta erotikus történetet vagy a szexuálisan nyílt szekvenciák átemelése a könyvből?
JOHNSON: Két komponenssel van dolgunk - a szerelmi történettel és a BDSM szubkultúrával - és persze mindezek mellett hű akarsz maradni a rajongókhoz, akik szeretik ezt a sorozatot és imádnak bizonyos momentumokat belőle. Azt hiszem Sam (Taylor-Johnson) egy igazi művész, akik tudta mit kell tennie, hogy hűséges maradjon a történethez és kiemelje azokat a kulcselemeket a könyvből, amelyek majd kielégítik a rajongókat. Igazán gyönyörű módon képes felfedezni a szexuális és érzelmi elemeket és egy olyan filmet készíteni, amely önmagában is megállja a helyét.
K: Hogyan kezelted a meztelenséget és a különböző szexjelenetek rögzítését?
JOHNSON: A meztelenséggel nem volt problémám. A nőknek általánosságban kevésbé kellene aggódónak lenniük és szégyenkezniük a testük miatt, de remélem talán ez a film segít abban, hogy kényelmesebben és magabiztosabban érezzék magukat a bőrükben.
Ami engem illet, magabiztosnak érzem magam a testemmel kapcsolatban, de ennek ellenére egy kissé ideges vagyok, hogy emberek milliói fognak meztelenül látni. Persze tudom, hogy az igazából az nem Én vagyok, úgy értem egy érzetet, a karaktert fogják látni, akit megformálok, ami nagyon nem ugyanaz mintha az otthonomban, a saját környezetemben látnának.
K: Mi volt a legnehezebb momentum számodra a filmben?
JOHNSON: A legnehezebb az volt, amikor a kezeim és a lábaim ki voltak kötve, míg el voltam vakítva. Mivel számtalan felvételt kellett készíteni, végig ki voltam kötve még akkor is, amikor a rendező elkiáltotta, hogy "Ennyi!" szóval nem tudtál elmenni és visszavonulni egy kicsit a lakókocsidba vagy egyszerűen beszélgetni a stábtagokkal, ahogy azt más jeleneteknél szokás.
Még akkor is, ha ezek mind nagyon technikásak és megkoreografáltak voltak és mindig pontosan tudtam, mik fognak történni ezekben a jelenetekben, úgyhogy nehéz volt ezzel megküzdeni, csak meg akartam csinálni a feladatom és túlesni rajta. Ezek a jelenetek érzelmileg kimerítettek és csak akkor kezdtem ellazulni és ismét normálisnak érezni magam amikor éjszaka hazafelé vezettem.
K: Eléggé kiszolgáltatottnak érezted magad minden értelemben miközben ezeket a jeleneteket vettétek fel, vagy végül azért hozzászoktál?
JOHNSON: Az ilyen szituációkban igazán soha nem fogod magad teljesen kényelmesen érzeni magad.... hisz az összes megszokott védelmi mechanizmus nélkül vagy amikor Ana végtagjai ki vannak kötözve és a látás érzékelését elveszik. Nehéz volt és eléggé kimerítő, mert nem csak egyszer történik meg az egész. Nyilvánvalóan a forgatások alkalmával, újra és újra fel kell venni a jeleneteket, szóval az a nap egy kicsit durva volt. De ez a jelenet végül igazán nagyon-nagyon különlegesen néz ki.
K: Sammel sokat beszélgettetek a szexjelenetekre felkészülve?
JOHNSON: Samnek feltett szándéka volt a szexjelenetek érzelmi hátterét kidomborítani és egy olyan atmoszférát megalkotni, ahol a közönség megérti a kontextust és azt, hogy Ana és Christian mit érez és gondol - szóval ne csak meztelen egymásba fonódó testek látványát.
K: Még mindig szeretnéd, hogy a szüleid ne nézzék meg a filmet?
JOHNSON: Először nem akartam, hogy bármelyikük is lássa, de most már úgy gondolom, hogy talán rendben lenne, addig amíg nem mondják el nekem! (Mosolyog.)
K: Természetes szőke vagy. Sokkoló volt magad sötétbarna hajjal látni?
JOHNSON: Nehéz volt hozzászokni, de már jobban preferálom ezt a színt! 25 éven át szőke voltam, úgyhogy nagyon felüdítő érzés megváltoztatni a kinézeted! (Mosolyog.) | Forrás

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése