2015. február 8., vasárnap

Összefoglalás: Az Independent interjúja Sam Taylor-Johnsonnal

Forrás: Independent.co.uk | Figyelem: az utolsó két bekezdés spoilert tartalmazhat!
A rendezői szék elnyeréséről: "Bementem a megbeszélésre, és azt gondoltam, hogy tetszik nekik a vízióm a megközelítésem," emlékszik vissza. "Másnap reggel 8 órakor már jött a hívás: 'Oké, megkaptad a munkát - délben hivatalosan is bejelentjük.' Olyan volt mint ráugrani egy nagy sebességű vonatra és az ajtók bezáródnak mögötted. Nem vagyok olyan tapasztalt rendező, szóval persze volt néhány pillanat amikor azt gondoltam, 'Ez jóval nagyobb annál, amit kezelni tudok.' Ugyanakkor nem is vagyok a beijedős ember, aki kihúzná magát végül a kihívás alól."
A filmet övező nagyfokú biztonságról: "Senkinek sem mutathattam meg," mondja. "A legfrusztrálóbb dolog, ami valaha is történhet veled, hogy nem kapsz visszajelzést." Egyike volt annak a néhány embernek, aki láthatta a filmet, az a férje, Aaron Taylor-Johnson volt: "Aaron vagy már ezerszer látta. A forgatókönyvtől kezdve egészen az utolsó munkafolyamatig velem együtt dolgozott rajta. Szükségem volt valakire, akivel megoszthatom az ötleteim és valamiféle visszacsatolást ad - legyen az negatív vagy pozitív."
Jelenetek kihagyásáról: A regény néhány szexuálisan igencsak részletgazdag történése elkerülhetetlenül kimaradt a filmből. Dornan például korábban elmondta egy riporternek, hogy a "szerszáma" a szerződése szerint a kamera látószögén kívül maradt, továbbá a hírhedt epizód a könyvből, amire rendszerint úgy hivatkozunk mint 'A tampon-jelenet,' nem is került leforgatásra. "Ezeknek a jeleneteknek a szexualitásról és érzékiségről kell szólnia, de egy film nem lehet pontosan mint ahogy az a papírlapokon megelevenedik," ismeri be a rendező. "Habár, a Focus és az Universal érdemére váljon, hogy szabad kezet kaptam és azt mondták, "Forgasd le pontosan úgy ahogy szeretnéd, szükség esetén pedig majd megvágjuk."
Charlie Hunnam kiszállásáról és Jamie Dornanról: "Charlie és Én nagyon jól együtt dolgoztunk," mondja. "De leszerződni egyetlen filmre nagyon különbözik attól, amikor egy teljes trilógiára kell elkötelezned magad. Ahogy a folyamat egyre nagyobb lett, elkezdtem érezni a félelmét. Végül egy nap felhívott, hogy elmondja, nem tudja megcsinálni, tudtam, hogy ez megtörténik, de akkor is nagyon szomorú pillanat volt. De aztán.... őszintén hiszem Jamie arra teremtetett, hogy Christian Grey legyen - igen, bizonyos dolgok okkal történnek." Megtalálni Christian szerepére a megfelelő színészt nem volt egyszerű feladat, teszi hozzá, ugyanis minden külső és belső tulajdonság mellett valaki olyasvalakit kellett találni, "aki el tudja viselni az ezzel járó minden nyomást és súlyt... Jamie oly sok humorral rendelkezik, úgy tűnik mintha semmi sem zavarná vagy áthatolna a pszichéjén mélyén túlra. Megbirkózik mindennel."
A BDSM utáni kutatásáról: Hogy felkészüljön a film BDSM jeleneteire, Taylor-Johnson egy profi dominatrix-szal konzultál, akinek ügyféllistáján között jórészt Christian Grey-hez hasonló milliomos üzletemberek alkotják. "Sokat tanultam tőle," mondja. "Különösen arról, hogy a BDSM világa mennyire hihetetlenül szigorú és strukturált. A szerződésben listába van szedve azon dolgok, amik megengedettek és azok, amik nem. Szóval ahogy aláírtad azt, tisztában vagy a paraméterekkel. Ami végül a nagyfokú bizalom területére vezet el, és egy hihetetlen kötelékhez, amely egy erőteljes szerelembe fordulhat."
A Beyoncé-val való találkozásról: "Nemrégiben el kellett mennem Beyoncé házába, hogy rábólintson arra, hogy a dalát használjam egy szexjelenet alatt. Szóval elmentem és gondolkodás nélkül rányomtam a play gombra. Majd akkor hirtelen ütött belém a felismerés, hogy egy olyan valakinek mutatom meg ezt az igencsak hard-core és explicit jelenetet, akivel ezelőtt soha az életemben nem találkoztam, akinek mindig is a rajongója voltam, most pedig szükségem van a jóváhagyására. Azt gondoltam, 'Atyaég, ez annyira kínos." Miközben ment hideg verítékben úsztam. Majd ahogy véget ért, totális csend lett, végül Beyoncé felém fordult és azt mondta, 'Ez aztán fülledt, szexi volt.'"
Az 'Earned It' videóklipjének rendezéséről: "Múlt héten volt pár szabadnapom és forgattam egy videót The Weeknd-nek, aki a végefőcímhez írt egy dalt," mondja. "Ami nagyszerű volt ebben, hogy senki sem felügyelt minket, csak Ő és Én csináltunk egy videót. Annyira jó volt - úgy éreztem, hogy ismét művész vagyok."

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése