2015. január 28., szerda

Dakota Johnson és Jamie Dornan a Glamour US/UK/RU/GER címlapján

Megmutatom, hogy a fájdalom mennyire tud élvezetes lenni. Lesz fájdalom, de semmi olyan, amit ne tudnál elviselni... Bízol bennem, Ana?

Ha kérdeznéd, ezek a milliomos Christian Grey hízelgő, megbabonázó szavai a friss diplomás Anastasia Steele-hez E.L. James Fifty Shades of Grey-ében, azon regényben, amely elindította a Fity Shades Lázt. 2011 óta a trilógia több mint 100 millió példányban kelt el és a "Fifty Shades" vonatkozás mindenre rácsapott, kezdve a klasszikus zenei albumtól a babarugdalódzókig ("Az anyukám csak egy éjszakát akart Mr. Grey-jel"); valószínűleg nem véletlen, a könyv népszerűsítette ágygyakorlatok szintén divatossá váltak, lekötözős klubok ütötték fel a fejüket a Borostyán Liga egyetemein, és Ana kedvenc szexjátékainak eladása az egeket verdesik. Ha szereted, ha nem - és sokan nem - a jelenség csak most vette kezdetét. Február 13-án a Fifty Shades of Grey-mozifilm uralni fogja a moziszínházakat és a két korábbi észrevétlen sztár, Dakota Johnson és Jamie Dornan hamarosan megtudja milyen érzés szexszimbólumnak lenni.

Talán felismered őket: Johnson, Melanie Griffith és Don Johnson 25 éves lánya, akinek filmes debütálása már 10 éves korában megtörtént a Tűzforró Alabamában, amit mostohaapja Antonio Banderas rendezett. Majd nagy filmek, mint A közösségi háló és a 21 Jump Street - A kopasz osztag, kisebb szerepeiben varázsolta el a közönséget, illetve a kritikusok által is szeretett TV showban, a Ben és Kate-ben. És a 32 éves Dornan számára sem idegen a 'Férfi, akit a nők akarnak' szerepében tetszelegni. Az észak-írországi Belfast szülötte 10 éven át modellkedett a Diornak, az Armaninak és a Calvin Kleinnak, félmeztelenül pózolva Kate Moss-szal és alsónadrágban Eva Mendes-zel. De ha elutasítod Őt mint egy olyan modell, aki "megpróbál" színészkedni, azon színész helyett, aki modellkedett, a BBC A hajsza című sorozata, amelyben két évadon át láthatjuk mint sorozatgyilkos, ki fog gyógyítani eme véleményedből.

Szóval, készen állnak? "Nem hiszem, hogy bárki is igazán fel tudná készíteni Jamie-t és Dakotát arra, ami történni fog, amikor ez a film bemutatásra kerül," mondja a Fifty Shades (női!) rendezője, Sam Taylor-Johnson. Taylor-Johnson (nem Dakota rokona) azt mondja, "nagyon védelmező" mindkét sztárja irányába, de még Ő sem lesz képes megóvni őket a kritikusoktól, akik már készen állnak lecsapni az alapanyagra. (Salman Rushdie egyszer nyilvánosan kijelentette, hogy a Fifty Shades az könyv "ami az Alkonyatot olyanná teszi mint a Háború és béke.") De a Fifty Shades szereplőit és stábját inkább a die-hard rajongók kielégítése érdekli, azoké, akik az üzenőfalakon gyűlnek össze és könyvklubokban, hevesen megvitatva a filmmel kapcsolatos minden apró hírt, kezdve Dornan utolsó előtti perces beválogatástól (elég jó helyettese Charie Hunnam-nek, aki menetrendi problémák miatt szállt ki?) egészen Johnson hajáig az előzetesben (olyan hosszú, sötét és elaludt mint Anáénak lennie kellene?).
Mennyi spekuláció! A Glamour a film elkészítésnek igaz történetének keresésére indult, így ezen exkluzív anyagban, Dornan, Johnson és Taylor-Johnson felváltva mesél az eddig Fifty Shades-es utazásukról. Mr. Grey és társai fogadnak téged.

Üldözve Hollywood legszexibb szerepeit

Dakota Johnson: Olvastam a könyveket és vonzott Ana karaktere, mert egy független, szerethető, őszinte ember - és azért, mert Christiannal mindketten hihetetlenül intelligensek, magabiztosak és minden szinten meg tudnak egymással küzdeni. Két hónapon át jártam a meghallgatásokra. Sam-mel egy csomószor találkoztam. Így amikor megtudtam, hogy enyém a szerep, elkezdtem sírni. Megkönnyebbültem, hogy a nem-tudás, a bizonytalanság időszakának vége.
Sam Taylor-Johnson: Dakotában megvolt mindaz, amit akartam Anastasiában. Erős a tudta azt illetően, hogy ki is Ő, ugyanakkor ott van ez az édesség benne. Christiant viszont nehéz volt megtalálni, mert Ő tökéletes. A valóságban nincsenek sokan, akiknél ki tudnád pipálni a 'legyen karizmatikus és elbűvölő, sikeres, gazdag és lehengerlően jóképű' rubrikákat.
Jamie Dornan: Először nem jártam meghallgatáson. Egy videót csináltam Londonban egy casting rendezővel. Nem hallottam semmit efelől, amíg be nem válogatták Charlie [Hunnam]-et. Úgy gondoltam, eléggé vicces azt mondani, hogy jelentkeztem Christian szerepére, de végül csúfos kudarcot vallottam. Majd megtörtént [Charlie-val], az ami megtörtént, és az ajtók ismét kinyíltak.
Dakota Johnson: Csalódott voltam [amikor Charlie kiszállt], de minden pontosan úgy történt, ahogy annak kellett, azt hiszem.
Jamie Dornan: Elrepültem Los Angeles-be, próbafelvételre [Dakotával]. Már az első naptól kezdve benne volt ebben a projektben. Aznap két másik sráccal is felolvasott. Ha jól emlékszem az utolsó voltam. Valószínűleg már egy kicsit elege volt, úgy volt, hogy 'Találjuk már meg a srácot," de ezt egyébként egyáltalán nem mutatta, éreztette. Azonnal megkedveltem, nagyon klassz és laza, nyugodt volt.
Dakota Johnson: Az interjú jelenetet [ahol Ana és Christian először találkozik] adtuk elő, amit akkor már annyiszor megcsináltam, hogy azt sem tudtam miket beszélek. Jamie eléggé csendes volt, de tréfálkozott - előtte ezt senki sem csinálta. Egyszerűen helyesnek tűnt az egész.
Jamie Dornan: Christian egy része nyilvánvalóan meghasadt.
Sam Taylor-Johnson: Christian árva, az anyja prostituált és drogfüggő volt. Bántalmazták.
Jamie Dornan: Azt hiszem, megértem azon az embereket, akik a veszteség valamilyen formáját túl fiatalon tapasztalták meg. Az anyukám 16 éves koromban halt meg, és négy nagyon jó barátom autóbalesetben, amikor 17 voltam. A veszteség érzése mindig nehéz, de amikor azt fiatalon éled meg, a hátralévő életed során csak tovább tudod kérdezgetni, "Bassza meg, ez miért történt?"
Sam Taylor-Johnson: Jamie képes volt kifejezni egyfajta misztériumot, rejtelmet, annak az érzését, hogy mélyen legbelül egy zavarodott lélek bújik meg.
Jamie Dornan: Hat héttel a forgatás megkezdése előtt nyertem el a szerepet. Azt mondták, még aznap éjszaka megtudom [hogy enyém-e a szerep], szóval vártam a hívást. Hajnali kettő körül járt az idő. A feleségem [Amelia Warner, aki akkor a terhességének harmincadik hetében járt] elment aludni, Én viszont fent maradtam, a Raktár-háborúkat néztem, mert az a műsor az Én mentsváram. [Nevet.] Sam hívott fel, hogy elmondja, megkaptam. Gyengéden oldalba böktem a feleségem, amikor lefeküdtem mellé, "Hé, holnap beszélünk róla, de - most aludnom kell!"

Anastasiává és Christianná válni

Jamie Dornan: Sokat kellett dolgoznom, hogy formába kerüljek, mert Christian olyasvalaki, aki nagyon ügyel erre. Na, nem napi 6 órában. Nem akarod a már igencsak terhes feleségedet magára hagyni, azt mondva, "6 órán át lent leszek az edzőteremben, írja ha a szülőszobára tartasz."
Dakota Johnson: Jamie-vel valójában osztoztunk a tréneren. Fontos volt számomra, hogy Ana teste úgy nézzen ki, mint egy aktív, tevékeny főiskolásé. Emellett még meztelen is voltam, szóval jól akartam kinézni. Sokat edzettem, de még annál is többet gyantáztattam, mint egyébként bármelyik nőnek is kellene!
Jamie Dornan: Abban a forgatás előtti hat hétben született meg a lányom. Az egy őrült időszak volt. Kutatás gyanánt, egy esős kedd este, jó éjt kívánva megcsókoltam a feleségem és a babát, majd elmentem megnézni egy domináns-alárendelt összejövetelt egy szexkazamatámba. A domináns tanácsadóféleként segített minket. Ott volt kéznél minden esetben, amikor a Vörös Szobában [Christian játszószobája a BDSM-hez] forgattunk, hogy azt mondja, "Ezt rosszul csinálod." Szóval néztem, ahogy csinálja amit szokott... egészen kedélyes volt a hangulat, nagyon különbözött attól, ahogy Én láttam Christiant a Vörös Szobában. Azt hiszem, Christian egy kicsit komolyabban veszi ezt az egészet.
Dakota Johnson: Én viszont nem mentem le oda. Távol akartam magam tartani ettől a legutolsó pillanatig, mert azt szerettem volna, ha Ana reakciója bizonyos dolgokra teljesen őszinték és igaziak legyenek. De sokat olvastam a BDSM kultúráról. Ez a kontroll, az irányítás folyamatos ingadozásáról szól két ember között. Számomra, van valami igaz őszinteség, nyíltság a teljes kontroll feladásában, csak egy másodpercre is.
Jamie Dornan: Ez az egész nem csak a 'férfiak lekötöznek és elfenekelnek nőket' dologról szól. Gyakran fordítva működik. Ezek az igazán hatalmas, erős férfiak, mint amilyen Christian Grey is, egész álló nap igenező férfiakkal és nőkkel vannak körülvéve, majd amikor leszáll az éj, azt akarják, hogy nekik mondják meg mit csináljanak.
Dakota Johnson: Ha ezt élvezed, az nagyszerű. Lehet az bármi, csak tegyen boldoggá.
Jamie Dornan: A forgatás első napja valamiféle testen kívüli élmény volt. Megérkeztem, majd már mondták is, hogy "Tessék!" Én meg, "Mi a franc történik? Apa vagyok. Mi van?"
Dakota Johnson: Jóval több időm volt felkészülni, mint Jamie-nek. Szóval meg kell dicsérnem őt.
Jamie Dornan: Christian hatalmas kihívást jelentett. Alakítottam már pár igencsak beteg pasit, sorozatgyilkosokat... és karaktereket, akik nem úgy bánnak a nőkkel, ahogy azt a társadalom megfelelőnek ítéli. De az csak a TV és filmek - nem a valóság. Mindig is mély tisztelettel viseltettem a nők iránt. Két nővérem van. Az apukám pedig mint szülész-nőgyógyász, a karrierjét nők gondozásának szentelte... de találnod kell valami szerethetőt minden egyes karakterben, akit megformálsz. Christianban azt szeretem, hogy mennyire ambiciózus, elszánt. [Ugyanakkor], nem hiszem, hogy kedvelném, ha valóban létezne és találkoznánk.
Dakota Johnson: Úgy érzem, a nők azért vonzódnak annyira Christianhoz, mert nagyon elegáns, céltudatos, okos és erős. Habár nem tudom, hogy lenne-e annyi türelmem hozzá, mint Anának.

Belépni a Fájdalom Vörös Szobájába

Dakota Johnson: Nem láttam a Vörös Szobát két és fél hónapon át. Mindenki rejtve tartotta előlem. Még fotókat sem láttam. Amikor először kinyitottam az ajtót, egy egészen más világ tárult elém. Voltak ott korbácsok, lovaglóostorok és egy elfenekelő pad, amely pontosan a testem alakjára és méretére készült. Ami eléggé klassz volt.
Jamie Dornan: Tanultam csomókról, csatokról és hogy miként kell az ostort használni. [De] azt először egy valós személyen próbáltam ki, aki Dakota volt.
Dakota Johnson: Az abban a szobában játszódó jelenetek voltak egyértelműen a legvédtelenebbek, legérzékenyebbek. De ezen jelenetek felvételei nagyon zártak voltak - anyu mondta nekem, hogy jogom van ezt kérni az intim jelenetek rögzítése során, szóval úgy tűnt mintha [Jamie, Sam és Én] vagyunk együtt csak ebben a kis világban.
Jamie Dornan: Néhány Vörös Szoba-pillanat kényelmetlen volt. Ugyanis voltak alkalmak, amikor Dakota nem viselt sok mindent, nekem pedig bizonyos dolgokat kellett vele csinálnom, olyanokat amiket saját választásom szerint soha nem csinálnék egy nővel.
Dakota Johnson: Már az is épp elég stresszes volt, hogy meztelenül vagyok kikötözve az ágyhoz egy jelenet során, de amikor azt mondták "Ennyi!", Én még mindig ki voltam kötözve, meztelenül. Jamie volt az első, aki rámterített egy takarót.
Jamie Dornan: Nagyon védelmező és figyelmes voltam, mert valószínűleg ezekben a szituációkban és kitárulkozva lenni, nem volt könnyű számára. Sam mint rendező, bámulatos érzékkel rendelkezik azt illetően, hogy mindenki nagyon nyugodtnak érezze magát.
Sam Taylor-Johnson: Mindent, ami érzelmileg nehéz vagy szexuális jellegű volt a forgatás utolsó néhány hetére hagytuk. Addigra volt időnk megismerni egymást, kiépíteni a bizalmat, ami fontos volt, hogy a következő szintre lépjünk. Azok a napok a forgatáson nyugodtak voltak, de kétségkívül érezhettél némi feszültséget.
Dakota Johnson: Volt néhány fájdalmas momentum. Egyszer ostorcsapás-sérülést [a nyak bizonyos szakaszai nagy lendülettel a saját természetes ívükhöz képest ellentétes irányba rándulnak] szenvedtem, amikor ledobott az ágyra; annyira kibaszottul fájdalmas. Bárcsak lenne bakiparádé a forgatásról. Egy alkalommal Christian konyhájában vettünk fel egy jelenetet, Én pedig [azt gondolva, hogy vicces lesz] el akartam bújni a konyhaszekrénybe. Meghúztam a kilincset, de nem volt igazi. Az egész díszlet rámzuhant.
Jamie Dornan: Dakota nagyon vicces. Nem annyira, mint azt hiszi, de azért vicces. [Nevet]
Dakota Johnson: Az a tény, hogy együtt tudtam vele nevetni, klassz volt. Néha kicsit sokkosan mentem el a forgatásról. Hazavezetni a munkából mindig segít elvágni magam az aznap történtektől. És persze egy nagy pohár bor.
Jamie Dornan: Soha nem volt vászonbéli kapcsolatom olyan intenzív más színésznővel, mint amilyen az Dakotával. Tiszteljük egymást, és bízunk a másikban. Szeretnünk, kedvelnünk kell egymást, hogy ez működjön.

Rajongók, Utálkozók és visszaszámlálás a megsztárságig

Sam Taylor-Johnson: Annyira közel állok [a filmhez, hogy ] már nem érzek túl sokat abból, hogy az embereknek mi fog tetszeni vagy mi nem. Úgy gondolom, hogy tiszteltük a könyvet és megértettük, hogy a rajongótábor mit akarnak látni. De nyilvánvalóan más, hisz az egész a vizualitáson alapszik. Természetesen ideges vagyok amiatt, hogy a rajongók miként fogják fogadni; nem lennék normális ha nem lennék ideges, izgatott.
Jamie Dornan: [Már] megkaptam, az "Istenem, Te vagy Christian Grey!"-t [nyilvános helyen.] Én pedig erre azt válaszoltam, "Nem, Én Jamie vagyok! Színész." Amikor a film bemutatásra kerül, valószínűleg több lesz ebből. Nem hiszem, hogy erre fel tudsz erre készülni. Nem emelhetsz homokzsákfalat. Én csak élem az életem. Ugyanazok az emberek a barátaim gyerekkorom óta. Egyiküjük sem azt csinálja mint amit Én, és őszintén, le se szarják, hogy mivel foglalkozom. Csak szeretjük egymást. Egy dolog jelent nagy támaszt, vígaszt ebből: egyikőjük sem megy sehová, nem számít mi a megítélésem vagy mi történik a karrierem során.
Dakota Johnson: Büszke vagyok [a filmre]. Egyáltalán nem értek egyet azokkal, akik Anát gyengének tartják. Szerintem valójában erősebb, mint Christian. Mindent amit tesz, az az Ő választása. Ha szószólója tudok lenni a nőknek, hogy azt tegyenek a testükkel, amit csak akarnak, és emiatt ne szégyelljék magukat, akkor teljes mellszélességgel itt vagyok. A anyukám meglátogatott a forgatás egy napján. Büszke rám. De nem szeretném, ha a családom látná a filmet, mert nem tűnik helyénvalónak. Vagy a bátyáim, a barátaim, akikkel együtt nőttem fel. Szerintem úgy lennének, hogy "Blegh" [hányást utánozva]. Valamint egy részem nem is akarja, hogy bárki is lássa ezt a filmet. Csak viccelek.
Jamie Dornan: Amikor a lányom 18 éves lesz, nem fogom neki azt mondani, hogy "Gyere, meg kéne nézned aput a Fifty Shades of Grey-ben." De lesznek annál jóval jelentősebb dolgok, amiktől meg kell védeni, minthogy lássa apu fenekét a képernyőn.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése