2014. december 29., hétfő

Interjú Victoria Downnal, a Fifty Shades of Grey sminkmesterével

Miként kerültél bele ebbe a projektbe?
Nos, tulajdonképpen ismertem a rendezőnőt, Sam Taylor-Johnsont. Nagyon kedveljük egymást. Szóval amikor megtudta, hogy Vancouverbe jön a Fifty Shades of Grey-t forgatni, megkérdezte, hogy nem segítenék-e megtervezni, majd kivitelezni a sminkeket a filmhez. Persze beleegyeztem és végül szinte minden egyes percet azon a csodás forgatáson töltöttem.

A film kapcsán, mi miatt vagy/voltál izgatott?
Ez egy annyira várt film. Mindannyian olvastuk a könyveket, szóval azon kérdések izgattak, hogy "miként formálod ezt át filmmé? Hogy találod meg/válogatod be a megfelelő embereket? Hogy éred el, hogy jónak/helyesnek tűnjön?" Valahogy annyira izgalmas, hogy ennek részese vagyok, mert mindenki baromi felvillanyozódott volt, hogy ebből tényleg film készül és részt vehet benne.

Miként alkottad meg a karakterek kinézetét?
Ebben részt vett a stúdió, a producerek, a színészek és természetesen, Sam is. És persze eltérőek voltak a vélemények. De végül amihez visszanyúltunk, az volt ami a könyvben is le van írva. A közönség úgy szeretné ezeket a karaktereket viszontlátni, hogy azokat elképzelték a könyv alapján, nem pedig valamiféle hollywoodi verziójukat. Úgyhogy, Sammel visszatértünk az alapokhoz és próbáltuk pontosan azt követni.

Mi volt az általános követendő irány a sminkek terén?
Ahogy már korábban is említettem, annyira realisztikusnak lenni, amennyire az csak lehetséges. Anastasia kinézte változik a film során, szóval finoman kellett megcsinálnom egy nagyon gondosan megkomponált és átgondolt módon.

Hogyan alkottad meg Anastasia természetesebb megjelenését?
Azt szerettük volna, hogy úgy nézzen ki mintha egyáltalán nem lenne rajta smink, persze ez eléggé trükkös. Először egy nagyon könnyű alapozót tettem fel, amit összekevertem hidratálóval, mert a kamera szemszögéből több fényt kölcsönöz az arcnak, ugyanakkor vékonyítja is azt, így nem tűnik úgy, hogy nagyon sok smink lenne rajta. A smink legfontosabb részét az arccsontok és az ajkak képezték. Az arccsontokra, sőt a homlokra, az állra és az állkapocsra rózsaszínű, rózsás színeket használtam, mert így úgy tűnik, mintha csak a bőr alatti vér adná meg az arc színezetét. Mintha csak egy kis pír lenne, nem pedig festék - mert nem szerettük volna, ha úgy nézne ki, mint aki ki van festve. Az ajkaira némi bogyószínű rúzs került, egy leheletnyi ajakbalzsammal, ami fényt, ragyogást kölcsönöz.

És Anatasia szenvedélyesebb/fülledtebb kinézetét?
Nagy változáson esik át Anastasia sminkje a film során. Hirtelen felnőtt nővé válik. Sokkal stílusosabb lesz, a szemöldöke másként lett formázva, a szemeinél a jóval inkább füstösebb színeket használtuk, az ajkai is fel lett turbózva - a sokkal mélyebb, sötétebb bogyószíneket használtunk, sok ragyogással a középen, szóval amikor odavetül a fény, látod azt visszatürköződni. Az arcát is másként kontúroztam, az arccsontjait és az állkapcsát jóval erősebbé tettem. Egy hirtelen érett megjelenést kölcsönöztem neki, ami nagyon különbözik a film eleji kinézetétől. Akkor jóval lágyabb, kerekebb formái voltak, barnásszürke színekkel, világos ajakrúzssal és némi szempillafestékkel. Majd hirtelen, a szemöldöke és a szemei kontúrosabbá, erősebbé válik - ami nagyon jól működött a szemszínével - az arccsontja is élesebb lesz, az ajkai pedig gazdag, mély bogyószínekben pompázik. Anastasiát egy teljesen más szférába helyeztem.

Ezek a kinézetek, miként segítettek elmesélni a történetét?
Anastasia Steele mint karakter változott, szóval a sminkjének is összhangban kellett ezzel lennie. A történet elején egy ártatlan lány, akit nem érdekel a smink és a ruhák, majd később egy szofisztikált, kifinomult szépség lesz belőle. Szóval a smink együtt változott vele.

Mi volt a legnehezebb feladat Anastasia karakterének megalkotásában?
Egyértelműen ez a "sminktelen" smink azt figyelembe véve, hogy a kamerákon keresztül miként fog az mutatni. Nem volt egyszerű dolog fiatallá tenni. Úgy értem, persze a színésznő maga is fiatal, de ártatlanná és édessé tenni valószínűleg jóval nehezebb feladat volt, mint elragadóvá, ragyogóvá tenni, mint amilyenné később válik.

Smink szempontjából egyáltalán kellett foglalkoznod Christiannal, illetve az átalakulásával?
Nos, a film elején nagyon egyben van, egy erős karakter, de kissé meginog Anastasia miatt, ahogy a történet előre halad. Így kezdetben nem hagytam, hogy látszódjon a borostája, ami strukturált, erős megjelenést kölcsönözött neki, de ahogy az Anastasiával való kapcsolata egyre jobban elmélyül, kezd veszíteni a korábbi megjelenéséből. Ekkor hagytam, hogy a borostája és az enyhe szem alatti karikák is megjelenjenek. Már nem annyira tökéletes, és így is adtunk a karakterének némi dimenziót. [...] | Forrás

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése