A színészet fura módja a kenyérkeresésnek, de közben mindenfelé készségre is szert tehet az ember. Példának okáért, az elmúlt hónapokban Jamie Dornan különösen jó lett a csomózást, kötözést illetően. Amikor Londonban találkoztunk szabadságon volt A hajsza második évadának belfasti forgatásáról, amelyben egy olyan sorozatgyilkost alakít, aki megkötözi az áldozatait. Ezt megelőzően pedig Vancouverben vett részt a Fifty Shades of Grey, E.L. James azonos című erotikus regényéből készült filmadaptáció forgatásán. Dornan a főszereplőt, Christian Grey-t formálja meg, egy olyan férfit, aki szintén gyakorolja a lekötözést, habár az ő esetében ez része a megegyezésen alapuló szadomazó szexnek. Valójában a kérlelhetetlen 11 hónapnyi forgatássorozat alatt az egyetlen alkalom, amikor képes volt elszabadulni a meg-, kikötözés témájától az volt, amikor Abe Goffe-ot alakította Peter Flannery restaurációs drámájában, a New Worlds-ben. "Van egy-két klasszikus csomó, amit már ismerek," mondja a 31 éves színész, "mostanában pedig túl sok alkalommal is használtam ezeket. Tulajdonképpen szeretnék egy olyan szerepet, ahol nem kell nőket az ágyhoz kötöznöm."
Két évvel ezelőtt Dornan tagja volt a szórakoztatóipar egyik leginkább gúnyoltabb alfajának, a színész/modellnek. Egy fiú Belfastból, akinek lehetősége volt együtt dolgozni Bruce Weberrel és a Calvin Kleinnal, de mindig is színészkedni akart, végül Amerikába utazott a pilot szezonra: Los Angeles éves casting húspiacára - amelyről visszaemlékezve azt mondja nekem, hogy fizikailag beteggé tette.
Az Egyszer volt hol, nem volthoz hasonló hősszerelmes szerepek helyett viszont inkább visszautazott az Egyesült Királyságba, hogy részt vegyen A hajsza meghallgatásán. Az Allan Cubitt elképesztő forgatókönyve alapján készült sorozat produkálta a BBC 2 legnagyobb nézőközönséggel bíró nyitányát, nagyrészt annak a ying-yangnak köszönhetően, amely során Gillian Anderson mint rideg főfelügyelő áll szemben Dornan Paul Spectorával, aki nappal terapeuta, ám éjszakánként gyilkos erőszaktevő. Dornannak van egy természetes, nyugtalan intenzitása - "egy doki egyszer azt mondta nekem, hogy a szervezetemben az adrenalin abnormális szintű" - és A hajszában megmutatta, hogy ugyanaz a felgyülemlett, elfojtott szenvedély, hév, amely szexi volt a Calvin Klein kampánya során, valamiféle mélyen nyugtalanító érzésbe is át tud fordulni. Múlt hónapban pedig ez a teljesítménye BAFTA TV-jelölést eredményezett számára, a legjobb férfi főszereplő kategóriában.
Ezalatt, a brit színész Charlie Hunnam, akit először választottak ki Christian Grey szerepére a Fifty Shades of Grey-be, visszalépett és a helyét végül Dornan vette át, így várva E.L. James olvasóközönségének bárminemű reakcióját, amelyek bizonyosan elérik majd, amikor Sam Taylor-Wood által rendezett film jövő év elején bemutatásra kerül. Nem mellesleg itt van az énekes Amelia Warnerrel kötött egy évvel ezelőtti házassága és az öt hónapja született kislányuk is.
"Fáradt vagyok. Fáradt vagyok." mondja ezen "szakmailag és magánéletileg is őrült évre" reflektálva. Olykor a fáradtsága a delírium határát súrolja. Egy ponton kirohan az étterem bevett gyakorlata ellen, miszerint kéretlenül is citromkarikákat tesznek a Coca-Colába ("Nem tagadhatod, hogy megváltoztatja az ízét"). Majd észbe kap és azon kezd el aggódni, hogy úgy hangzik mint egy affektáló hollywoodi sztár.
Jövő héten visszatér szülővárosába, hogy folytassa A hajsza forgatását, ami azt jelenti, hogy még egyszer át kell alakulnia szerető apából pszichopatába. Spector veszélyének az a kulcsa, és valószínűleg ez hozta meg Dornannak azt a bizonyos BAFTA-jelölést is, hogy úgy döntött a dermesztő tekintetű gyilkosát egyben szerető apává is teszi. Allan Cubitt hajthatatlan volt azt illetően, hogy Spector nem akar és nem is tud szeretni, Dornan viszont másként vélekedett erről: "Úgy gondoltam, hogy úgy kell beszélnie mint egy apának - hisz a lánya, nem számít hogy a közönség mit lát és tud; azokban a pillanatokban ő egy apa, aki a lányával/hoz beszél. Azt hiszem ez még kellemetlenebbé teszi az egész alaphelyzetet, hisz tapasztalhatod, hogy ő is ember, aki szeretet is kitud mutatni."
Dornan jól döntött - Paul Spectorral, a kitörölhetetlen rosszfiú szereppel kezdeni a karrierjét tökéletes névjegy egy föltörekvő színész számára. Ennek pedig már hatással kell lennie a fentebb említett perjel elhagyására.
"Soha nem éreztem azt, hogy bármit is megpróbáltam bizonyítani [bárkinek] eltekintve önmagamtól. Jóllehet olybá tűnik, hogy csak néhány éve színészkedek, viszont száz és száz sikertelen meghallgatáson vagyok túl. Most visszatekintve arra az időszakra, nem tudom hogy tudna bárki is túllépni azon a rengeteg visszautasításon." Dornan számára a modellkedés volt az, ami lehetővé tette, hogy folyamatosan kudarcot valljon. "Szerencsés voltam. Ha nem kaptam volna pénzt a modellkedésért, egészen biztos hogy felhagytam volna a színészkedéssel. Elrepültem, fotóztam itt és ott, jól megfizettek, majd visszajöttem és felkészültem - a végül elbukott - meghallgatásokra és találkozókra."
Azon töprengek, hogy vajon a nagy volumenű modell-léte akadályozta-e meg abban, hogy hamarabb érje el az áttörést. Furcsa dolog, ha az ember az alsógatyájában ér el nemzetközi hírnevet - ugyanis az emberek nem könnyen felejtik ezt a tényt. "Azt hiszem, összesen csak két alsónadrágos fotózásom volt. Mindkettő történetesen a Calvin Klein számára készült. De ezt a címkét - mármint az alsógatya modellt - egyszerűen nem tudom lerázni magamról. Ez olyan bizarr, adott dolog - olyan mintha 'rendes' ruhákat soha az életben nem viseltem volna a modell karrierem során."
Továbbá az sem segített, hogy valaki - véleménye szerint az amerikai GQ divatszerkesztője lehetett - ráaggatott egy becenevet és ez rá is ragadt. Azt mondja "Az Arany Torzó" becenév "kísérti", nem utolsósorban azért, mert bármilyen a színészkedésével kapcsolatos vitát, beszélgetést elkerülhetetlenül egy alsógatyás képe kíséri - ismét. Ha valami lerázza róla ezt a címkét, az a Fifty Shades lesz, de "nem hiszem, hogy beszélhetek-e kapcsán bármiről is pajtás," mondja amikor megpróbálok arról az egy dologról beszélgetni, amiről mindenki akar amikor találkozik Jamie Dornannal a film februári bemutatójáig. Nyilvánvalóan Dornan ezt az omertát (= a titoktartás, hallgatás fogadalma a maffiában) az első blockbuster (= jelentős anyagi sikert biztosító film. Jellemzően az USA-ban 100 millió dollár feletti bevételt elérő filmeket hívják blockbuster-nek) szerep kapcsán kicsit bosszantónak tartja, de azt mondja ez mind a szerződés része és "egy nagy stúdió nyomása nem kis dolog." Úgyhogy majd meglátjuk: ez lehet a szoftpornó Istárja; ez lehet az Ő saját Shame-je (utalás a Michael Fassbender és Carey Mulligan főszereplésével készült 2011-es A szégyentelen című filmre).
A figyelemről, amit az első nagy hollywoodi szerepe kapcsán kap azt mondja: "Az egész nevetséges." Majd elhallgat. "Egy kissé esztelen, ahogy ez működik." Újabb szünet. "Azt hiszem az eszem veszthetném." Ezzel szemben, a Fifty-ről - ahogy ő nevezi - visszatérve egyenesen A hajszába és Belfastba "olyan mint hazaérkezni, a legkedvesebb módon."
De értékeli, hogy csak ennek a kettőnek a kombinációja - az ipari behemót és a kritikusi elismerés - amely lehetővé tette számára, hogy jobb szerepajánlatokat kapjon és válogathasson köztük. "Jelenleg nem szükséges dolgoznom, ha semmi olyasmi sincs, amit szeretnék megcsinálni. Három egymást követő munkán vagyok túl. Lássuk miként fogadják őket! Ha nincs semmi, amit szívesen csinálnék, akkor majd golfozom és pelenkákat cserélek." Forrás
Két évvel ezelőtt Dornan tagja volt a szórakoztatóipar egyik leginkább gúnyoltabb alfajának, a színész/modellnek. Egy fiú Belfastból, akinek lehetősége volt együtt dolgozni Bruce Weberrel és a Calvin Kleinnal, de mindig is színészkedni akart, végül Amerikába utazott a pilot szezonra: Los Angeles éves casting húspiacára - amelyről visszaemlékezve azt mondja nekem, hogy fizikailag beteggé tette.
Az Egyszer volt hol, nem volthoz hasonló hősszerelmes szerepek helyett viszont inkább visszautazott az Egyesült Királyságba, hogy részt vegyen A hajsza meghallgatásán. Az Allan Cubitt elképesztő forgatókönyve alapján készült sorozat produkálta a BBC 2 legnagyobb nézőközönséggel bíró nyitányát, nagyrészt annak a ying-yangnak köszönhetően, amely során Gillian Anderson mint rideg főfelügyelő áll szemben Dornan Paul Spectorával, aki nappal terapeuta, ám éjszakánként gyilkos erőszaktevő. Dornannak van egy természetes, nyugtalan intenzitása - "egy doki egyszer azt mondta nekem, hogy a szervezetemben az adrenalin abnormális szintű" - és A hajszában megmutatta, hogy ugyanaz a felgyülemlett, elfojtott szenvedély, hév, amely szexi volt a Calvin Klein kampánya során, valamiféle mélyen nyugtalanító érzésbe is át tud fordulni. Múlt hónapban pedig ez a teljesítménye BAFTA TV-jelölést eredményezett számára, a legjobb férfi főszereplő kategóriában.
Ezalatt, a brit színész Charlie Hunnam, akit először választottak ki Christian Grey szerepére a Fifty Shades of Grey-be, visszalépett és a helyét végül Dornan vette át, így várva E.L. James olvasóközönségének bárminemű reakcióját, amelyek bizonyosan elérik majd, amikor Sam Taylor-Wood által rendezett film jövő év elején bemutatásra kerül. Nem mellesleg itt van az énekes Amelia Warnerrel kötött egy évvel ezelőtti házassága és az öt hónapja született kislányuk is.
"Fáradt vagyok. Fáradt vagyok." mondja ezen "szakmailag és magánéletileg is őrült évre" reflektálva. Olykor a fáradtsága a delírium határát súrolja. Egy ponton kirohan az étterem bevett gyakorlata ellen, miszerint kéretlenül is citromkarikákat tesznek a Coca-Colába ("Nem tagadhatod, hogy megváltoztatja az ízét"). Majd észbe kap és azon kezd el aggódni, hogy úgy hangzik mint egy affektáló hollywoodi sztár.
Jövő héten visszatér szülővárosába, hogy folytassa A hajsza forgatását, ami azt jelenti, hogy még egyszer át kell alakulnia szerető apából pszichopatába. Spector veszélyének az a kulcsa, és valószínűleg ez hozta meg Dornannak azt a bizonyos BAFTA-jelölést is, hogy úgy döntött a dermesztő tekintetű gyilkosát egyben szerető apává is teszi. Allan Cubitt hajthatatlan volt azt illetően, hogy Spector nem akar és nem is tud szeretni, Dornan viszont másként vélekedett erről: "Úgy gondoltam, hogy úgy kell beszélnie mint egy apának - hisz a lánya, nem számít hogy a közönség mit lát és tud; azokban a pillanatokban ő egy apa, aki a lányával/hoz beszél. Azt hiszem ez még kellemetlenebbé teszi az egész alaphelyzetet, hisz tapasztalhatod, hogy ő is ember, aki szeretet is kitud mutatni."
Dornan jól döntött - Paul Spectorral, a kitörölhetetlen rosszfiú szereppel kezdeni a karrierjét tökéletes névjegy egy föltörekvő színész számára. Ennek pedig már hatással kell lennie a fentebb említett perjel elhagyására.
"Soha nem éreztem azt, hogy bármit is megpróbáltam bizonyítani [bárkinek] eltekintve önmagamtól. Jóllehet olybá tűnik, hogy csak néhány éve színészkedek, viszont száz és száz sikertelen meghallgatáson vagyok túl. Most visszatekintve arra az időszakra, nem tudom hogy tudna bárki is túllépni azon a rengeteg visszautasításon." Dornan számára a modellkedés volt az, ami lehetővé tette, hogy folyamatosan kudarcot valljon. "Szerencsés voltam. Ha nem kaptam volna pénzt a modellkedésért, egészen biztos hogy felhagytam volna a színészkedéssel. Elrepültem, fotóztam itt és ott, jól megfizettek, majd visszajöttem és felkészültem - a végül elbukott - meghallgatásokra és találkozókra."
Azon töprengek, hogy vajon a nagy volumenű modell-léte akadályozta-e meg abban, hogy hamarabb érje el az áttörést. Furcsa dolog, ha az ember az alsógatyájában ér el nemzetközi hírnevet - ugyanis az emberek nem könnyen felejtik ezt a tényt. "Azt hiszem, összesen csak két alsónadrágos fotózásom volt. Mindkettő történetesen a Calvin Klein számára készült. De ezt a címkét - mármint az alsógatya modellt - egyszerűen nem tudom lerázni magamról. Ez olyan bizarr, adott dolog - olyan mintha 'rendes' ruhákat soha az életben nem viseltem volna a modell karrierem során."
Továbbá az sem segített, hogy valaki - véleménye szerint az amerikai GQ divatszerkesztője lehetett - ráaggatott egy becenevet és ez rá is ragadt. Azt mondja "Az Arany Torzó" becenév "kísérti", nem utolsósorban azért, mert bármilyen a színészkedésével kapcsolatos vitát, beszélgetést elkerülhetetlenül egy alsógatyás képe kíséri - ismét. Ha valami lerázza róla ezt a címkét, az a Fifty Shades lesz, de "nem hiszem, hogy beszélhetek-e kapcsán bármiről is pajtás," mondja amikor megpróbálok arról az egy dologról beszélgetni, amiről mindenki akar amikor találkozik Jamie Dornannal a film februári bemutatójáig. Nyilvánvalóan Dornan ezt az omertát (= a titoktartás, hallgatás fogadalma a maffiában) az első blockbuster (= jelentős anyagi sikert biztosító film. Jellemzően az USA-ban 100 millió dollár feletti bevételt elérő filmeket hívják blockbuster-nek) szerep kapcsán kicsit bosszantónak tartja, de azt mondja ez mind a szerződés része és "egy nagy stúdió nyomása nem kis dolog." Úgyhogy majd meglátjuk: ez lehet a szoftpornó Istárja; ez lehet az Ő saját Shame-je (utalás a Michael Fassbender és Carey Mulligan főszereplésével készült 2011-es A szégyentelen című filmre).
A figyelemről, amit az első nagy hollywoodi szerepe kapcsán kap azt mondja: "Az egész nevetséges." Majd elhallgat. "Egy kissé esztelen, ahogy ez működik." Újabb szünet. "Azt hiszem az eszem veszthetném." Ezzel szemben, a Fifty-ről - ahogy ő nevezi - visszatérve egyenesen A hajszába és Belfastba "olyan mint hazaérkezni, a legkedvesebb módon."
De értékeli, hogy csak ennek a kettőnek a kombinációja - az ipari behemót és a kritikusi elismerés - amely lehetővé tette számára, hogy jobb szerepajánlatokat kapjon és válogathasson köztük. "Jelenleg nem szükséges dolgoznom, ha semmi olyasmi sincs, amit szeretnék megcsinálni. Három egymást követő munkán vagyok túl. Lássuk miként fogadják őket! Ha nincs semmi, amit szívesen csinálnék, akkor majd golfozom és pelenkákat cserélek." Forrás
0 megjegyzés :
Megjegyzés küldése