TIME | A Fifty Shades of Grey szerzője, E.L. James, akinek igazi neve Erika Leonard, pikáns könyvének filmmé adaptálása során több befolyással bírt mint a legtöbb író. De volt egy jelenet, ami miatt különösen aggódott. "A leginkább a Vörös Szobában játszódó jelenetek miatt aggodalmaskodtam. Azt akartam, hogy ízlésesek és erotikusak legyenek," mondja.
A Vörös Szoba, azok számára, akik nem jártasak a Fifty Shades kultúrájában, az a szoba, ahol a szeszélyes Christian Grey teret enged kevésbé hagyományos budoár viselkedésének. Leonard aggódott, hogy majd egy silány barlangnak hathat, így ezt elkerülve, konkrét instrukciókkal látta el a produkció díszlettervező csapatát. "Előállt ezekkel a dolgokkal," mondja Dana Brunetti producer. "A szó szoros értelemben rajzokat készített a díszlettervező csapatunk számára." A csapatot egy férj és feleség, David és Sandy Wasco irányította, akik nem voltak tapasztalatlanok ezek a téren; dolgoztak a Ponyvaregényen, amelynek egyik emlékezetes karaktere odavan a lekötözésért. "Erika kis rajzokat készített egy 8,5x11-es papírra," mondja David. "Azt mondta, "Itt kellene a elfeneklő padnak lennie, itt pedig a szófának.' Mi pedig követtük is azt."
Wascoék tudták, hogy a Vörös Szoba jelenti majd a legnagyobb kihívást. "Efelett agonizáltunk a legtöbbet," mondja David. "De kellett is," teszi hozzá Sandy. "Bárkit is interjúvolsz meg a könyv olvasói közül, mindegyiküknek más az elképzelése a Vörös Szobáról." Wascoék találkoztak szakértőkkel is - dominánsokkal és dominátrixokkal, akik vagyonos kliensekkel bírnak "csak mint Christian Grey," mondja David. Ezen konzultációk során a tervező csapat olyan hasznos tippeket kapott, mint például, hogy a padlón is bőrt használjanak, mert az emberek sok időt töltenek térdelve. "Szóval végül igazi bőrt használtunk, és réz cipőszegeket 2 inchenként," mondja David. Az ágynál is bőrt használtak, lepedő/takaró nélkül, mert - végtére is - az ágy nem alvásra van.
Habár Leonard szava nyomott latba a szoba elrendezésében, a rendezőnőnek, Sam Taylor-Johnsonnal erős érzései, gondolatai voltak a tökéletesítést illetően. Azt mondta a tervezőknek, hogy valami meghökkentőt, meglepőt akar. "Mindig Kubrick filmjeit emlegette. Azt akarta, hogy a szoba valami olyasmi legyen, amit ha meglátsz, soha nem felejtesz el," mondja Sandy. "Szóval az egész barna fából készült, barna bőrrel bevonva, ellentétben a feketével, amit sokkal gyakrabban láthatsz. Nagyon csinosan nézett ki."
Ha furcsán hangzik egy szobát, ahol elkorbácsolás történhet, "csinosnak" nevezni, akkor a tervezők szavai a berendezési tárgyakról szintén ugyanannyira fognak szokatlannak tűnni. "A tárgyak, amiket végül használtunk nagyon egyediek és igazán gyönyörűek," mondja David. A legtöbb bútor és eszköz - a kengyel, a lónyereg szék, és az ágyak mind rendelésre készültek Angliában. A rendkívül puha köteleket is rendelték, és úgy festették vörösre. "Azok akik dolgoztak ezen a filmen, le se tudták venni a kezüket ezekről a dolgokról," teszi hozzá David. "Szőrök, bolyhok, rojtok, csupa móka volt."
A Vörös Szoba, azok számára, akik nem jártasak a Fifty Shades kultúrájában, az a szoba, ahol a szeszélyes Christian Grey teret enged kevésbé hagyományos budoár viselkedésének. Leonard aggódott, hogy majd egy silány barlangnak hathat, így ezt elkerülve, konkrét instrukciókkal látta el a produkció díszlettervező csapatát. "Előállt ezekkel a dolgokkal," mondja Dana Brunetti producer. "A szó szoros értelemben rajzokat készített a díszlettervező csapatunk számára." A csapatot egy férj és feleség, David és Sandy Wasco irányította, akik nem voltak tapasztalatlanok ezek a téren; dolgoztak a Ponyvaregényen, amelynek egyik emlékezetes karaktere odavan a lekötözésért. "Erika kis rajzokat készített egy 8,5x11-es papírra," mondja David. "Azt mondta, "Itt kellene a elfeneklő padnak lennie, itt pedig a szófának.' Mi pedig követtük is azt."
Wascoék tudták, hogy a Vörös Szoba jelenti majd a legnagyobb kihívást. "Efelett agonizáltunk a legtöbbet," mondja David. "De kellett is," teszi hozzá Sandy. "Bárkit is interjúvolsz meg a könyv olvasói közül, mindegyiküknek más az elképzelése a Vörös Szobáról." Wascoék találkoztak szakértőkkel is - dominánsokkal és dominátrixokkal, akik vagyonos kliensekkel bírnak "csak mint Christian Grey," mondja David. Ezen konzultációk során a tervező csapat olyan hasznos tippeket kapott, mint például, hogy a padlón is bőrt használjanak, mert az emberek sok időt töltenek térdelve. "Szóval végül igazi bőrt használtunk, és réz cipőszegeket 2 inchenként," mondja David. Az ágynál is bőrt használtak, lepedő/takaró nélkül, mert - végtére is - az ágy nem alvásra van.
Habár Leonard szava nyomott latba a szoba elrendezésében, a rendezőnőnek, Sam Taylor-Johnsonnal erős érzései, gondolatai voltak a tökéletesítést illetően. Azt mondta a tervezőknek, hogy valami meghökkentőt, meglepőt akar. "Mindig Kubrick filmjeit emlegette. Azt akarta, hogy a szoba valami olyasmi legyen, amit ha meglátsz, soha nem felejtesz el," mondja Sandy. "Szóval az egész barna fából készült, barna bőrrel bevonva, ellentétben a feketével, amit sokkal gyakrabban láthatsz. Nagyon csinosan nézett ki."
Ha furcsán hangzik egy szobát, ahol elkorbácsolás történhet, "csinosnak" nevezni, akkor a tervezők szavai a berendezési tárgyakról szintén ugyanannyira fognak szokatlannak tűnni. "A tárgyak, amiket végül használtunk nagyon egyediek és igazán gyönyörűek," mondja David. A legtöbb bútor és eszköz - a kengyel, a lónyereg szék, és az ágyak mind rendelésre készültek Angliában. A rendkívül puha köteleket is rendelték, és úgy festették vörösre. "Azok akik dolgoztak ezen a filmen, le se tudták venni a kezüket ezekről a dolgokról," teszi hozzá David. "Szőrök, bolyhok, rojtok, csupa móka volt."
0 megjegyzés :
Megjegyzés küldése